top of page

Camera Natura


Hoi !

Laat ik eens proberen uit te leggen wat mij bezielt om met fototoestel de natuur in te trekken.

Fietsen en natuur

Ik fiets graag en ik hou van de natuur. Nu woon ik sinds 4 jaar in Twente, en dat is een niet onaardige omgeving met veel bomen en nog plekjes waar niet heel veel mensen komen. Rond en in Enschede zijn meerdere parken en natuurgebieden te vinden die mee kleuren met de seizoenen.

Ik merk dat er veel mensen zijn die midden in de natuur wonen, maar dit niet zien. Ze zijn druk met de beslommeringen van elke dag en zien niet door welke mooie natuur ze elke dag naar hun werk gaan.

Ik verwonder me elke keer weer waarom mensen dat niet zien.

Daarom heb ik maar besloten dat ik probeer om mensen het te laten zien. Ook omdat ik dit heel leuk vind.

Sensatie en spanning

Fotograferen is leuk. Natuurfotografie is nog leuker. Het is op safari gaan. Jagen en schieten. In tijgersluipgang door het gebladerte achter een vogeltje aan. Een kwartier doodstil staan omdat er een eekhoorn in de boom zit die langzaam naar beneden komt. Een libel langzaam benaderen waarbij je houdingen aan moet nemen waar je de dag erna spierpijn van hebt, maar vooral niet te abrupt bewegen en het moment afwachten....ah...weg! Kans gemist. Op naar de volgende.

Verwondering

Er is werkelijk waar zoveel moois op de wereld. Een insect van dichtbij lijkt wel een ingenieus gebouwde straaljager. Soms ook schrikken als je ziet hoe een libel jaagt en als je hoort hoe hij een vlieg vermorzelt tussen zijn kaken. Een ree of eekhoorn "in het echt" zien. Als je het vaker doet zie je ook steeds meer. Ik zie steeds meer.

"Je moet het zien" op mijn hoofdpagina. Die button betekent dat ik graag wil dat jij het ook ziet, maar het betekent ook dat je er oog voor moet hebben of krijgen.

Veel plezier met "plaatjes kijken" op mijn site, en ik hoop dat ik je inspireer om eens vaker om je heen te kijken, er op uit te trekken en oplettend te zijn voor al het moois om je heen.

Petra

Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page