top of page

Petraspectief


Hoi hier ben ik weer eens met een nieuwe blog.

Dit keer over perspectief.

Je hebt retrospectief, dan heb je prospectief, en ook introspectief. En dan heb je natuurlijk ook nog perspectief.

Perspectief is een punt van waaruit iemand iets waarneemt of ergens tegen aan kijkt of naar iets kijkt.

Perspectief is invalshoek, standpunt, oogpunt, context.

Het is een belangrijk begrip in discussies en opinievorming. Je kent vast wel de uitdrukking "iets vanuit een bepaald perspectief zien". Je wordt wel eens gevraagd hoe je ergens tegenaan kijkt toch? "Vanuit welk perspectief beoordeel jij dat probleem?"

Je kunt ook iets in perspectief tekenen om te zeggen hoe de verhoudingen in de tekening of schilderij zijn. "Het perspectief klopt niet : je hebt de fiets groter getekend dan de auto"

Ik introduceer hierbij een nieuwe term: ik heb Petraspectief.

Mijn eigen unieke invalshoek, standpunt, oogpunt of context. Altijd goed want dat bepaal ik. :-)

Ik kijk op een Petraspectische manier naar de natuur. En jij mag mee genieten, als je wilt!

Ik heb ook mijn website maar omgedoopt met deze naam. Wordt ik tenminste ooit nog eens vindbaar op het wereldwijdeweb.

Mijn eigen naam is mooi, maar zó mooi dat iedereen kennelijk zo wil heten heb ik gemerkt ;-)

Groetjes,

Petra


Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page