top of page

"Niemand ziet meer de krekel in het bos"

Het was deze week "de gezonde week" op mijn werk. Er werd fruit uitgedeeld en je kon deelnemen aan allerlei sporten en testen. En er waren workshops om beter om te gaan met je gezondheid.

Nu heb ik zoals iedereen wel eens gezondheidsklachten dus ik dacht, prima, laat ik eens iets voor mezelf doen. Dat is op zich al een goede stap vond ik zelf.

Zo kwam ik terecht in de workshop Persoonlijk leiderschap, waarin je leert omgaan met stress. Wat doe je tegen piekeren en hoe kun je zelf je eigen hartritme beïnvloeden : door ademhaling je hartslag laten vertragen en zo zelfs je bloeddruk verlagen. Erg interessant. Wat voor beelden haal je in je hoofd van wat je allemaal moet doen op een dag, terwijl dat helemaal niet zo is. Dat bepaal je zelf. Je kunt ook ervoor kiezen om minder ballen in de lucht te houden. Je kunt ook kiezen dat het beeld dat je hebt dat je elke week de douche moet schoonmaken nogal overdreven is.

Wat ook interessant was dat er werd gezegd dat het goed is terug te gaan naar je eigen passie: wat vind je leuk? Mensen hebben geen tijd meer en zien niks meer, niemand ziet meer de krekel in het bos. Nou ik wel hoor! Met mijn passie macrofotografie ontgaat mij geen ene krekel in het bos! :-)


Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page