top of page

Exotisch

Nu het weer zo exotisch is, vond ik het ook wel tijd voor een exotisch uitje op de fiets.

Het was een eindje trappen, maar dan zie je ook echt wel iets.

Zuidelijk in ieder geval, langs Buurse en door Haaksbergerveen, erg mooi allemaal. Zeker met een graadje of 26 en flink wat zon. Gelukkig heb ik een grote fles water in mijn fietstas gedaan, want die heb ik wel nodig.

Eerst langs maisvelden en graslanden in de Achterhoek, vervolgens kwam ik net over de grens.

Daar hebben ze niet van dat kleine spul, maar echt maaaaaaiiiisveeeeelden en graaaaaaaslaaanden zo groot. Dat maakt het fietsen wel een beetje saai, van die rechte fietswegen tussen die immens grote lappen grond. En je voelt dus echt wel dat je in het buitenland bent, maar das nog niet zo exotisch toch?

Nog ff doortrappen, want nu wil ik het ook wel eens met eigen ogen zien wat me al vaker is verteld. Nog zo een zandpaadje waarbij je achterband elke keer weg slipt en dan ben ik op de eindbestemming oftewel het keerpunt van deze fietstocht.

En ik moet zeggen dat dit het zeker waard was. Wel heel ver weg staan ze, maar toch nog duidelijk te onderscheiden met het blote oog: wilde flamingo's! Olé!

Eerst zag ik er eentje, een oranje vlek tussen de hordes oorverdovend schreeuwende meeuwen.

Hij was aan het vissen en liep rondjes draaiend met zijn snavel over de bodem. Ze eten kreeftjes, slakken, algen en ander klein spul.

Een eindje verder zag ik een groepje flamingo's staan.

Heeeej, kijk nou ze hebben ook kuikens. Op de foto hieronder kun je duidelijk een jong zien lopen.

Ik zoek nog wat verder en daar zie ik tussen de exotische vogels nog een vreemde vogel staan.

Er loop warempel een heilige Ibis tussen al het andere vogelvolk !

Daarna schrikken de meeuwen op en een nog oorverdovender lawaai volgt. De flamingo's blijven onverstoorbaar.


Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page